Let's go north - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise - WaarBenJij.nu Let's go north - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise - WaarBenJij.nu

Let's go north

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Holy Moly!

Jawel..er is internet! Vreugde dansje!

Oke..Na BKK had ik zelf Kanchanaburi en Ayutthaya in gedachten, maar ik zal eerlijk toegeven, ik durfde nog niet zo goed vriendloos daarheen te gaan dus besloot ik samen met Shannon naar Chiang Mai te gaan..totdat Nick in beeld kwam en deze 2 dus samen verder gingen. Liede houd je niet tegen zullen we maar zeggen. Afijn, samen met hen de nachtbus gepakt naar Chiang Mai en daar zelf verder gegaan.

Bij m'n hostel ontmoette ik meteen 4 Canadese, uber blije & spontane meiden waarmee ik wat dingen samen deed. Fietsje huren en de stad door crossen, tempels bezoeken en bieries drinken in de reggaebar.
Oh en zo'n bak met van die knabbelende visjes mocht ook niet ontbreken.

Mijn kamergenootje Ryan (NZ) was een aardige knul ook al kon ik hem slecht verstaan vanwege diens behoorlijke accent..Maargoed hij wilde graag een dagtour doen met olifanten en ik ook, dus besloten we samen een halve middag en tour te boeken. Bij aankomst bleken we die middag de enige twee te zijn dus het was een privétour..Lucky us!
We kozen voor Ran-Thong save&rescue centre omdat ze hier vrij rond lopen en behandeled worden als olifant ipv circusbeestjes.

Na wat commando's geleerd te hebben om de olifant te 'sturen' begon de pret. Erop klimmen en wandelen maar. Die van mij besloot er meteen als een haas vandoor te gaan, was alleen geintereseerd in water en eten. maar Ryan liep voorop en hij zat op een 48 jarig vrouwtje wat lekker de tijd nam..Dus die van mij (13 jarig mannetje) probeerde haar opzij te beuken zodat wij als eerste bij de rivier aankwamen. Na een halfuur met ze gebadderd en gespeeld te hebben liepen we weer terug.
(In mijn geval overal stoppen om te eten en modder te gooien en vervolgens keihard te rennen) Super indrukwekkende dieren om te zien! Blij dat ik ze van dichtbij heb mogen meemaken!

De Canadese meiden en Ryan gingen na 3 dagen door naar Pai, ik besloot nog wat langer te blijven in CM. Ik ontmoette Emma (NL) en Simeon (Swiss) op een avond in het hostel en na een ladyboy show en een drankje in de reggaebar gedaan te hebben, besloten we met z'n drieeen een scooter te huren om naar Pai te rijden. Er was nog een vierde knul maar die haakte uiteindelijk af en zouden we later in Pai zien. Zo gezegd zo gedaan..Mailtjes verstuurd en 1,5 dag later zaten we
's ochtends vroeg bij Aya service voor een scootertje.. We namen het zekere voor het onzekere en besloten een verzekering te nemen van een hele euro...Veiligheid boven alles ;)
Onze backpacks dropte we daar, zij brachten deze naar Pai zodat wij alleen onze daypack hadden. Ideaal!

Om 10 uur begonnen we aan de rit van zo'n 130 km. Emma had nog nooit scooter gereden dus ook dit leverde ' leuke' momenten op. We moesten eerst tanken voordat we vertrokken. Bij het wegrijden van de pomp gaf mevrouw een flinke dot gas en beukte ze zowat al een auto die daar geparkeerd stond, kan wat worden dit.
Het eerste uur hadden we nodig om de stad uit te komen. De scooters kunnen zo'n 90 km op rechte stukken. Mijn max was 70 aangezien mijn helm op m'n hoofd schommelde en daardoor elke keer in ademnood kwam omdat hij door de snelheid naar achter werd geblazen.

Toen we de afslag namen richting Pai begon de uitdaging. De route staat bekend om de 762 bochten die getrotseert moeten worden. De route is adembenemend mooi! We stopten waar we wilden om even te genieten van de prachtige groene omgeving en grootse uitzichten die je hebt. De vrijheid die je voelt is onbeschrijfelijk. Echt waan-zinnig leuk om te doen! We zijn een aantal keren offroad gegaan om watervallen en hotwater springs te bekijken. Uiteindelijk is Emma 2 keer gevallen, gelukkig tijdens het wegrijden en dus niet in volle snelheid maar de schrik zat er aan het einde wel in aangezien het tempo wat bedaard was.

Tegen schemering kwamen we aan in Pai en reden we naar een hostel. Hier werden we meteen naar boven geloosd om te genieten van de zonsondergang. Kippenvel! De volgende twee dagen rond gescooterd om de omgeving te bekijken en vooral te genieten en niets anders doen dan rondhangen en eten. Vooral heerlijk eten! De sfeer in dit dorpje is heerlijk en toen ik er was was niet heel druk vanwege de fullmoon party in het zuiden. Na 6 dagen hebben mogen rond hangen in dit heerlijke plaatsje ben ik helaas per mini-van terug gegaan naar CM vanwege de regen de laatste 1,5 dag..

All good things come to an end zullen we maar zeggen. Voor nu dan

Love D.

  • 17 November 2013 - 16:56

    Andrew:

    Goed weer iets van je lezen Nieske! Geniet ervan! X

  • 17 November 2013 - 17:03

    Elles:

    Meis,

    Wat leuk om weer een verslag te kunnen lezen, je schrijft erg leuk :)!! Goed om te lezen dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt.. En erg geniet van alles :)!!

    Wat wordt de volgende stop?

    Veel plezier en zie je nieuwe verslag graag tegemoet!!

    Xx

  • 18 November 2013 - 12:20

    Ginny:

    He Lief!

    Wat een leuk verslag is dit om te lezen! :D Super!

    Ik zag dat je ook gemaild had, ik ga snel weer reageren hoor ;) Haha wat een kenuzen zijn we ook he, nu zit je aan de andere kant van de wereld en raken we helemáááál niet meer uitgepraat :P
    Ik plan iedere week wel even een 'denise uurtje' in. Wel zo makkelijk.

    Geniet er nog lekker van en ik hoop snel weer iets leuks van je te lezen.

    Liefs, G

  • 19 November 2013 - 08:41

    Stèphanie:

    Wat een verhaal :D Het is rustig op het werk,
    dus dacht laat ik dat Enorme verhaal van denise is gaan lezen ;)
    Klinkt echt heel gaaf allemaal den!
    Have fun! Kussieeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Denise, 24 lentes jong. Lichtelijke sportfanaat, ongeduldig en gek op droge/sarcastische humor. Momenteel genietende van het werkloze leven als afgestudeerde student in mediamode styling. Heeft wat reizen betreft alleen ervaring in hysterische stedentrips met vriendinnetjes en dus zero ervaring in lange reizen met alleen mijzelf als gezelschap..

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4077

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2013 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: