Noord Thailand even kort gezegd - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Denise - WaarBenJij.nu Noord Thailand even kort gezegd - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Denise - WaarBenJij.nu

Noord Thailand even kort gezegd

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

Hi There!

Ranzend snel internet in het cafe hier, het blijft elke keer een feestje als het sneller dan gemiddeld is! Ook qua verhalen over alles wat ik meemaak ga ik er grof doorheen. Ik loop zo ver achter dat ik even een globale samenvatting geef, excuus.


PAI - Roze is zeg maar niet mijn ding

Wat ik nog wilde vertellen over Pai, was mijn laatste avond. Darling (eigenaresse hostel) Wilde me graag in traditionele kleding steken voor de Miss-verkiezing en een Muay Thai gevecht in het dorp. Zodat we samen rond konden wandelen en de mensen me konden bewonderen en zodat zij kon pronken met me. (Heus, dit zijn niet mijn eigen woorden!) Aangezien ik geen plannen had en haar een plezier wilde doen gaf ik mijn goedkeuring.
Die avond had ik een nieuw kamergenootje erbij en vertelde haar over mijn 'plannen'. Ik vroeg of ze mee wilde doen (liep ik niet alleen in zo'n pakje) en dat wilde ze maar al te graag!
Zij werd in een mooie donkerblauwe rok met bijpassend jackje gestoken. Ik daarentegen werd in een knetter roze outfit gehesen. Bloedje warm en ik kan zeggen..roze is niet mijn kleur, maargoed je kan niet alles hebben. Bloemetje in het haar voor de finishing touch en gaan op die scooter.

Ik zal het verder kort houden..Vanwege mijn opvallende outfit kan ik met recht zeggen dat we bekijks hadden. We waren een attractie voor zowel de locals als de toeristen. Wuifje hier, lachje daar. Vele foto's verder begon ik me echt ongemakkelijk te voelen en was ik er stiekem beetje klaar mee met al die aandacht. Ik besloot me om te kleden totdat ik volgas tegen een betonnen opstapje liep en uiteindelijk besloot te kijken of er iets was want het deed behoorlijk pijn. Hap stuk vel van m'n teen en bloedde als een malle. Volgens Peter (eigenaar hostel) kon ik gewoon verder lopen zonder bacterie op te lopen..Uuuuh jij misschien? Ik heb de scooter gepakt en ben weggegaan. Op de terug weg kwamen Tessa en ik bekenden tegen en zijn we uiteindelijk in een bar beland. Helaas dus wel het gevecht moet missen.

Chiang Mai - Nice to see you again

Van vele hoorde ik dat de rit van CM naar Pai en vise versa per mini-van behoorlijk misselijk makend was. Gelukkig voor mij regende het waardoor we "iets" minder hard dan normaal reden. Neemt niet weg dat ik nog steeds bij elke bocht van mn stoel afgleed..

Terug in CM werd ik bij aankomst meteen aan tafel geschoven om te leren hoe je een Thaise komkommersalde in elkaar kunt knutselen..Heerlijk en niet moeilijk..geen idee alleen meer hoe je hem moet maken, maar het idee was leuk!
Over mijn kookkunsten kan ik trouwens kort zijn..die heb ik niet. Toch is het me zowaar in een halve avond gelukt om heerlijke curry's, loempia's en ander lekkers te maken. Kwam misschien ook door dat ik een bijzonder mooie Italiaan in m'n klasje had denk ik ;)

Verder heb ik een heuse tradiotnele Thaise massage doorstaan bij de women prison. Op het einde voelde het meer als gymnastiek dan een massage maar ik vond hem behoorlijk goed moet ik zeggen! Op een avond met een groepje ook nog naar een Muay Thai gevecht geweest, aangezien ik deze in Pai heb gemist ben ik meegegaan. Ik had er meer van verwacht eerlijk gezegd. Maar ik denk dat ik gewoon de verkeerde heb gezien.

Op mijn laatste dagje in CM besloot ik dat ik toch iets wilde doen, de vraag was alleen wat? Op dat moment kwam er een nieuwe kamergenoot binnen gestapt en besloten we naar het Tiger Kingdom te gaan. Na een tijdje hebben staan dubben besloten we om voor de aller kleinste welpjes te kiezen om mee te spelen.
Nog steeds niet zeker wat ik er nou van moet denken aangezien ik het sneu voor die beesten vind. Het is een echt toeristending..Uiteindelijk wel super lief en schattig maar echt fijn voor hen lijkt het me niet.

SUKHOTHAI - Hello, I'm your mind giving you someone to talk to

Veel tijd om over die welpjes in te zitten had ik niet want de volgende ochtend een tuk-tuk gepakt die me naar het station bracht en daar de local bus genomen. In Sukhothai is geen reet et doen, behalve een fiets huren en de oude tempels te bekijken. Wat ik de volgende dag dan ook had gedaan. Dit was tevens de aller eerste dag sinds ik aan het reizen ben die ik alleen heb doorgebracht! En ik kan je zeggen, ik vond het heerlijk! Tegen niemand gepraat en gewoon lekker rond getuft.
Net op het moment dat ik op m'n fietsje aan het dagdromen was en besefte hoe heerlijk het reizen wel niet is, schoot er uit het niets een hond voor me die zwaar agressief begon te blaffen en besloten had me te achtervolgen. Nu ben ik niet echt erg bang voor de honden hier maar bij deze dacht ik alleen maar; RABIES!FUCK!RABIES!
Als een malle gaan fietsen wat niet echt lukte aangezien het kleine fietsjes zijn, zonder te kijken de weg overgestoken waar men dik 60 rijdt
(sorry mama) de hond besloot halverwege de oversteek zijn jacht op mij te staken, gelukkig! Het heeft me dik een halfuur gekost tot m'n hartslag weer gedaald was. Na een ochtendje had ik het wel weer gezien en ben ik verder door de stad gelopen. Er was een mini kermis. Ik wilde meedoen met de bingo maar helaas kan ik geen Thais verstaan ;)
De volgende ochtend weer naar het busstation gegaan en de local bus naar Chiang Rai genomen.


CHINAG RAI - White versus Black

Chiang Rai is in mijn ogen ook zo'n stad die je echt puur bezoekt om iets specifieks te zien net zoals Sukhothai. Ik vond het geen bijster boeiende stad maar dat terzijde. Ik kwam in de avond aan op mijn dorm, daar was maar 1 knul aanwezig toen ik arriveerde. Hij vroeg me of met hem mee wilde gaan eten en de beroemde klok wilde gaan bekijken ofzoiets. Hup, ik mee..Nu denk je misschien, jeetje klikt het met iedereen dan echt zo makkelijk en leuk?! Uuh..nee. En dit was dus precies zo'n geval. Het jochie was 20 en kwam uit Zwitserland (dacht ik) zei vrijwel geen woord en de dingen die die zei waren 'ja' of 'nee' als antwoord op al mijn vragen. Behoorlijk gezellig dus.

De volgende dag wilde ik dolgraag de White Temple zien, deze is helemaal wit (joh, echt?) en bezaaied met stukjes glas. Aan het begin van de brug moet je eerst de 'hel'oversteken. Hij is geheel anders dan andere tempels vandaar dat ik deze wilde zien. Helaas vroeg het jochie of hij mij mocht vergezellen naar deze temel, zo zwak als ik ben heb ik toegestemd. De gehele tijd liep hij achter em aan alsof ik z'n moeder was. Halverwege de terugrit met de tuk-tuk ben ik bij een shoppingmall uitgestapt want ik wilde graag beetje winkelen maar benadrukte dat ik dit graag alleen wilde doen.
Zo, daar waren we dus ook weer met ere vanaf ghehe. Ik had kleding etc verwacht maar ik was even vergeten dat Aziaten gek op gadgets zijn en dus merendeel uit zulke meuk bestond. Na 1,5 uur de tukt-tuk weer gepakt naar het busstation en overgestapt op een andere bus die me naar de Black Temple bracht. Nu vond ik de White Temple ontzettend indrukwekkend maar bij het zien van deze viel ik even stil. Er was niemand binnen waardoor hij nog meer impact op me maakte. Van binnen is die gigantisch groot en er staan lange tafels waar slangenhuiden op liggen en stoelen met geweien en doodshoofden.

De weg terug naar het hostel was ook weer een feestje..De weg ernaaertoe was een snelweg en daar stoppen geen tuk-tuks of taxi's..Ik heb zo'n 1,5 uur langs de snelweg gewandeld terwijl de schemering begon. Ik dacht, aach ik loop naar het vliegveld daar zijn tuk-tuk's..niet wetende dat ik na de 1,5 uur nog dik 2 km moest lopen. Ik ben een barretje binnen gestapt en de eigenaresse had heel lief een taxi gebeld en deze bracht me weer veilig terug naar mijn hostel.

ik had mijn portie karma ook weer gehad die dag


Love D.

  • 28 November 2013 - 16:37

    Ginny:

    Jaaaaa!! Daar komt het draakje dan ein-de-lijk naar boven! ;)
    & Zwitsers die niks zeggen.. Hmm dat komt me heel bekend voor

  • 28 November 2013 - 19:09

    Andrew:

    Die (Zwitserse) jongen gaat dus nooit meer op reis... Doe je goed, Nies! ;) Al met al weer fijn om een verslag van je te lezen!

    Enjoy en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Denise, 24 lentes jong. Lichtelijke sportfanaat, ongeduldig en gek op droge/sarcastische humor. Momenteel genietende van het werkloze leven als afgestudeerde student in mediamode styling. Heeft wat reizen betreft alleen ervaring in hysterische stedentrips met vriendinnetjes en dus zero ervaring in lange reizen met alleen mijzelf als gezelschap..

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4071

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2013 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: